TY - JOUR ID - 702212 TI - تبیین الگوی بازاریابی محصولات و خدمات فرهنگی در شهرداری تهران (رویکرد پدافند غیرعامل) JO - نشریه علمی شهر ایمن JA - ISPDRC LA - fa SN - AU - افشاری راد, مجید AU - شکوری, بهنام AU - ذوالفقارزاده کرمانی, محمدمهدی AD - گروه اقتصاد دانشگاه اقتصاد دانشگاه خوارزمی، تهران ایران. AD - گروه مدیریت، دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی عدالت AD - گروه مدیریت دولتی دانشگاه تهران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 5 IS - 3 SP - 67 EP - 87 KW - الگوی بازاریابی KW - محصولات و خدمات فرهنگی KW - اقتصاد فرهنگ KW - شهرداری تهران KW - بازاریابی محصولات و خدمات فرهنگی KW - پدافند مردم محور DO - 10.22034/ispdrc.2022.702212 N2 - هدف پژوهش: هدف اصلی این پژوهش بررسی و ارائه الگوی مناسب برای بازاریابی محصولات و خدمات فرهنگی در شهرداری تهران با رویکرد پدافند مردم‌محور می‌باشد.روش پژوهش: این تحقیق از نوع توصیفی اکتشافی بوده و از روش کیفی و کمی (روش آمیخته) برای ارزیابی و ارائه الگو استفاده می کند. جامعه آماری این مطالعه را کلیه مدیران، سیاستگذاران، خط‌مشی‌گذاران فرهنگی، سیاسی و اقتصادی فعال در دولت و شهرداری و اساتید دانشگاهی حوزه مدیریت فرهنگی، خط‌مشی‌گذاری تشکیل می‌دهند که در این زمینه دارای آثار پژوهشی یا اجرایی باشند. نمونه‌گیری به صورت نظری و با 14 نفر از آنان مصاحبه هایی با طرح پرسش هایی باز انجام شد. در این پژوهش، برای تجزیه و تحلیل داده تحلیل تئوری داده بنیاد و سه مرحله کد گذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. در بخش کمی و به روش تصادفی با در نظر گرفتن جدول مورگان، 260 پرسشنامه ارسال و در نهایت 212 پرسشنامه با 70 سوال با بهره‌گیری از رهیافت معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج حاصل از برآورد مدل به روش معادلات ساختاری نشان داد که شرایط زمینه‌ای و مداخله‌گر به طور مستقیم و غیرمستقیم بر راهبردها و شرایط علی اثرگذار هستند و همچنین راهبردهای اتخاذ شده بر بازاریابی محصولات و خدمات فرهنگی تأثیرگذار هستند. UR - https://www.ispdrc.ir/article_702212.html L1 - https://www.ispdrc.ir/article_702212_20ec2c5a148b15d0e7d0f23f940479cd.pdf ER -